sitemap
Site language CroatiaCroatian
United Kingdom (Great Britain)English
Germany (D)German
 
Dobro je znati...
» Nakon nesreće...?
» Autom u inozemstvo
» Provjera osiguranja
» Granično osiguranje
  
Zaštita potrošača
» Mirenje
» Pravobranitelj
  
Edukacija
» CEDOH
  
» Prijava na mail listu
  
HUO članovi
  
HUO je član

Objave


 
Datum: 20.10.2016.

Dan promocije mirenja - HUP i HUO

Dana 19.10.2016. održan je u Hrvatskoj udruzi poslodavaca Dan promocije mirenja na kojem je predstavljen prijedlog novog Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova te je predstavljena dobra praksa mirenja Centra za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje. Ovim zakonom implementirat će se odredbe sadržane u Direktivi o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova te će se izvršiti i provedba Uredbe o online rješavanju potrošačkih sporova. Svrha Direktive jest omogućiti alternativno rješavanje svih potrošačkih sporova između trgovaca i potrošača na jednostavan, brz i jeftin način na cjelokupnom području Europske unije, bez obzira radi li se o prekograničnim ili domaćim sporovima.


Na predstavljanju je Sanja Smoljak Katić, HUP direktorica granskih udruga istaknula sljedeće: „Mirenje se do sada najviše koristio u sektoru pružatelja usluga osiguranja gdje su ujedno ti postupci i najuspješnije provedeni. Predstavljanjem primjera dobrih praksi, HUP želi potaknuti javnost na češće korištenje postupaka mirenja i u svim drugim gospodarskim sektorima. Nacionalna kontaktna točka za online rješavanje prekograničnih potrošačkih sporova bit će Europski potrošački centar Hrvatska, uspostavljen pri Upravi za trgovinu i unutarnje tržište Ministarstva gospodarstva. Tako će trgovci sa sjedištem u Republici Hrvatskoj i potrošači sa prebivalištem u EU svoj prekogranični ili domaći spor nastao pri internetskoj kupnji moći rješavati i posredstvom Platforme za online rješavanje potrošačkih sporova.“

Sudionici panel rasprave u kojoj su sudjelovali gđa. Đema Bartulović, Ministarstvo gospodarstva i g. Dalibor Ružić, Ministarstvo pravosuđa, predstavnik gospodarstva g. Ivan Antić, izmiritelj u HP- Hrvatska pošta, u ime Centar za mirenje HUP-a gđa. Admira Ribičić i gđa. Iva Nappholz, te predstavnica Centra za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje, gđa. Nives Grgurić, nastojali su približiti javnosti mnogobrojne prednosti mirenja (uštede novca, vremena te kreativna rješenja za dobrobit obje stranke) te je predstavljena dobra praksa mirenja u osiguranju čime se također pokušalo potaknuti poduzetnike na češće korištenje postupaka mirenja s obzirom na dugotrajnost i troškove sudskih sporova.


Nives Grgurić, voditeljica Centra za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje, istaknula je kako je mirenje intenzivno zaživilo na području osiguranja te da su za uspješne rezultate Centra zaslužni prvenstveno osiguratelji koji od samog osnivanja Centra pružaju izuzetnu podršku izvansudskom rješavanju sporova putem postupaka mirenja, a posebno odlukom da snose u cijelosti troškove postupka mirenja bez obzira tko je inicirao postupak odnosno bez obzira na konačni ishod postupka, što se u praksi pokazalo poticajno za ugovaratelje osiguranja, osiguranike i oštećene osobe. Kroz praksu Centra za mirenje, može se zaključiti kako su osiguratelji i osiguranici prepoznali mirenje kao efikasan način rješavanja sporova.


Zaključno je rečeno kako je obzirom na brojne pogodnosti mirenja, vrlo važno da u promociji samog postupka mirenja budu uključeni svi relevantni dionici ovog procesa.
 


nazad