sitemap
Site language CroatiaCroatian
United Kingdom (Great Britain)English
Germany (D)German
Dobro je znati...
» Nakon nesreće...?
» Autom u inozemstvo
» Provjera osiguranja
» Granično osiguranje
  
Zaštita potrošača
» Mirenje
» Pravobranitelj
  
Edukacija
» CEDOH
  
» Prijava na mail listu
  
HUO članovi
  
HUO je član

DETALJI VIJESTI


Datum objave: 05.05.2020.

Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje omogućio rješavanje sporova digitalnim putemбалкон

Na jednostavan, brz i besplatan način osiguranici, ugovaratelji osiguranja i oštećene osobe mogu svoje sporove online riješiti iz sigurnosti vlastitoga doma



















U krizi uzrokovanoj pandemijom COVID-19 Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje omogućio je građanima online rješavanje sporova iz osigurateljnih i odštetnih odnosa. Na ovaj način osiguranici, ugovaratelji osiguranja i oštećene osobe mogu svoje sporove riješiti iz sigurnosti vlastitoga doma, ne dolazeći u neposredan fizički kontakt i štiteći pritom svoje zdravlje u trenutnoj situaciji. Internetskim rješavanjem sporova Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje omogućuje potrošačima da na jednostavan, brz i učinkovit način pokrenu postupak mirenja i riješe spor.

Odlukom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje notificiran je kao tijelo za alternativno rješavanje potrošačkih sporova domaćih i prekograničnih online i offline potrošačkih sporova koji proizlaze iz osigurateljnih i odštetnih odnosa između potrošača s boravištem u Europskoj uniji i društva za osiguranje sa sjedištem u Republici Hrvatskoj. Platforma za internetsko rješavanje sporova jedinstvena je ulazna točka na razini cijele Europske unije te radi po principu upućivanja potrošača odnosno sporova nacionalnim tijelima za alternativno rješavanje sporova koja su povezana s platformom i koja su države članice notificirale u skladu s kriterijima kvalitete, a o čemu je obaviještena Europska komisija.

Postupak mirenja pokreće se podnošenjem prijedloga za provođenje postupka mirenja Centru za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje, koji se dostavlja suprotnoj strani kako bi se u roku od 15 dana od dana dostave istog izjasnila pristaje li na mirenje. Prijedlog za provođenje postupka mirenja može se dostaviti e-mailom. Obrazac prijedloga za mirenje dostupan je putem linka u nastavku: https://www.huo.hr/hrv/centar-za-mirenje/15/.

Komunikacija sa strankama odvija se prvenstveno telefonom odnosno elektronskom poštom te se na taj način ubrzava cjelokupni postupak i izbjegava nepotrebno odugovlačenje postupka. Prijedlog za provođenje postupka mirenja je potrebno popuniti traženim podacima i proslijediti Centru za mirenje, bez dostavljanja dodatne popratne dokumentacije. Po zaprimljenom pristanku na prijedlog za provođenje postupka mirenja, sastanak mirenja se zakazuje u roku od par dana. Najčešće se postupak mirenja okončava već pri prvom sastanku stranaka, a čak preko 70% postupaka mirenja provedenih u 13 godina rada Centra za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje uspješno su okončani zaključenjem nagodbi. Mirenje je moguće provesti i za sporove u kojima je u tijeku sudski postupak.

Postupak mirenja pred Centrom za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje je u cijelosti besplatan za osiguranike, ugovaratelje osiguranja i oštećene osobe. Sve troškove postupka mirenja snosi društvo za osiguranje koje je iniciralo odnosno koje je pristalo na provođenje postupka mirenja, bez obzira na ishod postupka.

nazad
 

 

Ured je do daljnjeg zatvoren za primanje stranaka. Molimo da nas kontaktirate putem e-maila ili na izvanredne brojeve telefona koje možete pronaći OVDJE.