Prijavi se

Centar za medijaciju pri Hrvatskom uredu za osiguranje

Centar za medijaciju Hrvatskog ureda za osiguranje osnovan je odlukom Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranje od 29. ožujka 2007. godine, a sukladno članku 272. Zakona o osiguranju (Narodne novine broj 151/05.) te sukladno Statutu Hrvatskog ureda za osiguranje (prvotnog naziva Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje).

Također, člankom 353.  Zakona o osiguranju (Narodne novine broj 30/15., 112/18., 63/20., 133/20. i 151/22.) propisano je da Hrvatski ured za osiguranje obavlja poslove izvansudskog rješavanja sporova između osiguranika, odnosno ugovaratelja osiguranja, odnosno potrošača i društava za osiguranje, odnosno ponuditelja usluga osiguranja.

Centar za medijaciju pri Hrvatskom uredu za osiguranje omogućava provođenje postupka medijacije u sporovima iz osigurateljnih i odštetnih odnosa temeljem ugovora o osiguranju odnosno temeljem zakona, o pravima oštećenih osoba, osiguranika ili društava za osiguranje.

Centar za medijaciju pri Hrvatskom uredu za osiguranje notificiran je kao tijelo za alternativno rješavanje potrošačkih sporova, Odlukom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta od 11. svibnja 2017. godine, temeljem članka 27. stavka 2. Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova (Narodne novine, broj 121/16., 32/19.) kojim je implementirana Direktiva 2013/11/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova te je uređena provedba Uredbe (EU) br. 524/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o online rješavanju potrošačkih sporova i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 i Direktive 2009/22/EZ (Direktiva o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova) te je uređena provedba Uredbe (EU) br. 524/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o online rješavanju potrošačkih sporova i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 i Direktive 2009/22/EZ (Uredba o online rješavanju potrošačkih sporova) (SL L 165/1 od 18. 6. 2013.; u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 524/2013.).


Sukladno navedenoj Odluci Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, Centar za medijaciju pri Hrvatskom uredu za osiguranje nadležan je za rješavanje svih domaćih i prekograničnih online i offline potrošačkih sporova koji proizlaze iz osigurateljnih i odštetnih odnosa između potrošača s boravištem u Europskoj uniji i društva za osiguranje sa sjedištem u Republici Hrvatskoj na jednostavan, brz, učinkovit te za potrošača besplatan način. Mrežna stranica Europske komisije – ODR Platforma sadrži podatke o svim nacionalnim notificiranim tijelima za alternativno rješavanje potrošačkih sporova u Europskoj uniji.

Članstvo u FIN-NET-u (Financial Dispute Resolution Network)

Centar za medijaciju pri Hrvatskom uredu za osiguranje postao je 4. veljače 2014. godine član FIN-NET-a (Financial Dispute Resolution Network) - mreža nacionalnih institucija za izvansudsko rješavanje sporova (ADR – Alternative Dispute Resolution) u zemljama Europskog gospodarskog prostora (članice Europske unije te Island, Liechtenstein i Norveška) nadležnih za rješavanje sporova između potrošača i pružatelja financijskih usluga.

Europska komisija 2001. godine osnovala je FIN–NET u svrhu omogućavanja što jednostavnijeg pristupa potrošača izvansudskim načinima rješavanja sporova u prekograničnim sporovima. U slučaju spora između primjerice potrošača iz Hrvatske i davatelja financijskih usluga u zemlji Europskog gospodarskog prostora, potrošač bi trebao svoju žalbu prvo uputiti dotičnom inozemnom davatelju financijskih usluga. Ukoliko potrošač ne uspije riješiti spor direktno s inozemnim davateljem financijskih usluga onda se može obratiti ili direktno instituciji za izvansudsko rješavanje sporova u državi davatelja financijskih usluga ili instituciji za izvansudsko rješavanje sporova u Hrvatskoj, koja je član FIN-NET mreže – konkretno Centru za medijaciju pri Hrvatskom uredu za osiguranje.

Kontakt

Hrvatski ured za osiguranje
Centar za medijaciju
Martićeva 71
HR - 10000 Zagreb
Tel.: +385 1 46 96 600
Fax.: +385 1 46 96 660
E-mail: medijacija@huo.hr

Posebnosti Centra za medijaciju pri Hrvatskom uredu za osiguranje

  • troškove postupka medijacije koji se odnose na honorar medijatora  i druge troškove postupka medijacije  snosi društvo za osiguranje (putem Hrvatskog ureda za osiguranje) koje je iniciralo odnosno pristalo na provođenje postupka medijacije

 

  • sve troškove vezane uz administrativni rad u svezi s medijacijom snosi Hrvatski ured za osiguranje

     
  • upisne takse se ne plaćaju

Osnovne karakteristike postupka medijacije:

  • Medijacija je neformalan postupak, riječ je o modusu pregovaranja, komunikacija s Centrom za medijaciju je pretežito usmena i ne podliježe strogoj formi.
  • Medijacija je dobrovoljan postupak, autonomija stranaka je apsloutna, konačni ishod postupka ovisi isključivo o volji stranaka.
  • Medijacija je prvenstveno za stranke financijski povoljna, a posebno imajući u vidu da troškove postupka medijacije snosi društvo za osiguranje koje je iniciralo postupak medijacije ili je pristalo na provođenje postupka medijacije, u našem Centru ne postoji dužnost plaćanja upisnih taksi, administrativne troškove postupka medijacije snosi Hrvatski ured za osiguranje.
  • Medijacija je brz postupak koji najčešće završava u jednom sastanku stranaka i medijatora.
  • Medijacija je povjerljiv postupak, te se podaci izneseni u postupku medijacije ne mogu koristiti u sudskom ili arbitražnom postupku.
  • Medijaciju je moguće provesti i u sporovima u kojima se vodi sudski postupak.
  • Medijatori su nepristrane osobe, suci ili u struci istaknuti pravnici, koji u neposrednoj i neformalnoj komunikaciji sa strankama nastoje iznaći obostrano zadovoljavajuće rješenje.