Prijavi se

Vijesti

Započeli Hrvatski dani osiguranja 2024. u Opatiji

NEPREDVIDIVIH SITUACIJA U ŽIVOTU I POSLOVANJU SVE VIŠE: OSIGURANJE KLJUČNI MEHANIZAM ZAŠTITE

 

Vodeći ljudi industrije raspravljali o zakonskim i regulatornim promjenama, utjecaju klimatskih i zdravstvenih rizika, izazovima u upravljanju štetama, tržišnim trendovima te brojnim drugim aktualnim temama na najvećoj regionalnoj konferenciji o osiguranju 

Više od četiri stotine stručnjaka raspravljalo je o aktualnim trendovima, izazovima ali i najnovijim kretanjima na tržištu hrvatskog i europskog osiguranja na najvećem regionalnom skupu stručnjaka iz osiguranja – Hrvatskim danima osiguranja 2024. Jedanaesto izdanje vodeće strukovne manifestacije posvećene industriji osiguranja  održano je u organizaciji Hrvatskog ureda za osiguranje i partnera te pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske i pokroviteljstvom Ministarstva financija Republike Hrvatske. O najnovijim strategijama u upravljanju rizicima, regulatornim i zakonskim promjenama, tržišnim očekivanjima, umjetnoj inteligenciji i makroekonomskoj stvarnosti raspravljali su stručnjaci iz svijeta osiguranja i reosiguranja, regulatora i supervizora. Uvodnim govorima prisutnima su se obratili Slaven Dobrić, predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranje Ana Zorić, ravnateljica Uprave za gospodarstvo i financijski sustav Ministarstva financija Republike Hrvatske te izv. prof. dr. sc. Velibor Mačkić, izaslanik Predsjednika Republike Hrvatske.



Predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), dr. sc. Ante Žigman prilikom analize trenutnog stanja na globalnom, europskom i hrvatskom financijskom tržištu naglasio je važnost očuvanja stabilnosti financijskog sustava, posebno tržišta osiguranja koje čini gotovo 20 posto ukupne imovine hrvatskog sektora nebankarskih financijskih usluga. Opisujuće trenutne okolnosti, g. Žigman je istaknuo da svjetsko tržište dionica trenutno bilježi brz rast vrijednosti, investitori se lako upuštaju u rizičnija ulaganja, dok gospodarski rast usporava i ne prati ovaj burzovni optimizam. Istodobno, visoka inflacija i dalje sprječava monetarno popuštanje i pad kamatnih stopa, unatoč očekivanjima da će se to uskoro dogoditi. U ovakvom okruženju, ističe Žigman, osiguratelji posebno moraju brinuti o potencijalnim tržišnim rizicima i pronaći načine kako umanjiti utjecaj eventualnih promjena vrijednosti portfelja. Naime, usporavanje prodaje poslovnih i stambenih nekretnina tijekom prošle godine sugerira da bi europsko, a time i domaće tržište nekretnina moglo doživjeti promjene. To je, prema njegovim riječima, važan signal za hrvatska osiguravajuća društva jer ona imaju znatno veći udio nekretnina u svom portfelju u usporedbi s prosjekom Europske Unije


'Hanfina posljednja stres testiranja su pokazala da čak i u slučaju značajnijeg pada cijena tržište osiguranja kao cjelina ima dovoljno kapitalnih rezervi. Unatoč tome, očekujemo da društva pažljivo procijene rizike povezanih s ulaganjem u nekretnine, diversificiraju portfelj i adekvatno vrednuju ta ulaganja kako bi osigurali potrebnu razinu kapitaliziranosti i održali stabilnost tržišta' – zaključio je u svom izlaganju g. Žigman.

Inovativne tehnologije, agilne strategije, suočavanje s klimatskim i zdravstvenim krizama te jačanje financijske pismenosti građana na području osiguranja bile su ključne teme prvog panela posvećenog analizi trenutnog gospodarskog okruženja u Hrvatskoj i njegovog utjecaja na potražnju za osiguranjem. Robert Vučković, član Uprave Croatia osiguranja istaknuo je: 'Industrija osiguranja danas se više nego ikad suočava sa složenim i brzim promjenama u svim segmentima, od  globalne političke i ekonomske neizvjesnosti, do povećanih rizika kibernetičke sigurnosti, snažnih klimatskih promjena, demografskih izazova i svjetskih zdravstvenih kriza, a sve to diktira novu dimenziju predviđanja i upravljanja financijskim rizicima. Usudio bih se reći da živimo u najizazovnijem vremenu ikada i svi moramo biti spremni na ubrzano usvajanje inovativnih tehnologija i agilnih strategija kojima ćemo se prilagoditi vremenu koje dolazi. Croatia osiguranje, kao digitalni i tržišni lider u osiguranju, uz prilagodbu svih svojih produkata i procesa drugačijim očekivanjima današnjih klijenata, prvo na tržištu uvodi procjenu šteta baziranu na umjetnoj inteligenciji, a prvi u Europi imamo i Chat GPT u korisničkoj podršci. Ovo je samo mali dio naših aktivnosti kojima, sa svojih 140 godina uspješnog poslovanja, odgovaramo na izazove okruženja.'

Predsjednik Uprave Uniqa osiguranja, Lukas Oliver Pavić naglasio je važnost uloge osiguranja u suočavanju s krizama:  'Osiguranje je  u današnjem neizvjesnom svijetu važnije nego ikad jer se na njega  možemo osloniti u nepredvidivim situacijama kojih je sve više. U svim dosadašnjim krizama naša industrija pokazala je veliku otpornost, agilnost i inovativnost, uspješno upravljajući rizicima kako bi zadržala stabilnost u promjenjivom okruženju. Vjerujem da je najveći izazov pred nama podići svijest o važnosti osiguranja budući da smo još uvijek u Hrvatskoj nedovoljno osigurani. Najvažniju ulogu tu će odigrati sposobnost osiguratelja da klijentima približe svoje proizvode i usluge kao sveobuhvatna rješenja za njihove potrebe, bez obzira je li riječ o zdravlju, mobilnosti, zaštiti imovine ili poslovanja u čemu će biti presudna primjena modernih tehnologija, ali i opredijeljenost održivim rješenjima u kojima će korisnici prepoznati dobrobit za cijelu zajednicu.'

Navodeći osiguranje kao ključni element financijske sigurnosti građana i gospodarstva, Božo Šaravanja, član Uprave Wiener osiguranja VIG, dodao je: 'Iako su pomaci vidljivi, kad govorimo o izazovima u industriji osiguranja, važno je uzeti u obzir da je percepcija osiguranja kod mnogih još uvijek na razini dodatnog troška, a ne investicije u miran san i stabilnost poslovanja.

Zato dugoročno veliku priliku vidim u jačanju financijske pismenosti kroz razvijanje svijesti o važnosti osiguranja, kako u segmentu fizičkih, tako i u segmentu pravnih osoba, te u izgradnji povjerenja između klijenata i osiguratelja. Naša je zajednička dužnost da osiguramo da naši proizvodi i usluge zadovoljavaju stvarne potrebe klijenata te da radimo na unaprjeđenju percepcije osiguranja kao ključnog elementa financijske sigurnosti', dok je predsjednica Uprave Allianz Hrvatska, Marijana Jakovac izrazila slične stavove ističući: 'Percepcija osiguranja se mijenja, te postaje sve jasnije da osiguranje nije samo obveza, već jedan od važnijih elemenata za sretniji i bezbrižniji život. U doba klimatskih promjena i velikih vremenskih nepogoda, osiguranje postaje neophodno za zaštitu imovine i sigurnost, što potvrđuje veliki porast potražnje za imovinskim osiguranjima. Nažalost, efekti rasta potražnje javljaju se tek nakon nastanka štete, a zatim se vraćaju na početnu razinu, stoga je i dalje vrlo važno kontinuirano raditi na razvoju financijske pismenosti stanovništva kako bi se percepcija osiguranja promijenila dugoročno. Paralelno, mi kao industrija osiguranja moramo graditi povjerenje kroz transparentno poslovanje, održivi rast i pružanje adekvatnih cijena klijentima, posebice u ovom inflatornom razdoblju.'

Posebna pažnja ovogodišnje konferencije bila je posvećena i osigurateljnim rješenjima za sve ozbiljnije posljedice klimatskih promjena o kojima se sve više raspravlja u javnim i stručnim krugovima. Razmišljanja o mehanizmima za ublažavanje sve učestalijih prirodnih nepogoda s prisutnima su podijelili Primož Močivnik, člana Uprave Zavarovalnica Sava, Gregor Pilgram, predsjednik Uprave Generali Versicherung AG, Ana Riedmann, dopredsjednica Swiss Re Europe S.A.,  Anamarija Staničić, članica Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga, Karel Van Hulle, sa Sveučilišta Goethe u Frankfurtu te Nataše Kapetanović, predsjednice Uprave Grawe Hrvatska koja je zaključila: „Da klimatske promjene nisu više samo buduća prijetnja, podsjećaju nas brojne vremenske nepogode čije je posljedice u zadnjih nekoliko godina osjetio znatan broj naših sugrađana. Osjetili smo ih i mi osiguratelji, no zbog malog broja osiguranih nekretnina, u puno manjoj mjeri nego što smo mogli i željeli. Sve ozbiljnije posljedice klimatskih promjena zahtijevaju temeljit i odgovoran pristup u upravljanju rizicima za nas osiguratelje, ali i povećanu odgovornost građana spram vlastite imovine. Podizanje svijesti o ulozi i važnosti osiguranja kao alatu koji pomaže pojedincima i zajednicama da se oporave od šteta uzrokovanih klimatskim promjenama je sveobuhvatan zadatak, posebno u društvima s duboko ukorijenjenim naslijeđem oslanjanja na državu. Neosigurana imovina predstavlja veliki rizik za pojedince i društvo u cjelini i sve dok je još uvijek 80 posto privatne imovine neosigurano, pred nama je velik posao.“

O različitim aspektima obrade šteta u širem kontekstu važnosti za gospodarstvo i društvo općenito, kao i za samo poslovanje osiguratelja s naglaskom na identificiranje prilika i mogućnosti u dinamičnom okruženju – najbolje prakse i inovacije te očekivanja klijenata u pogledu brzine, transparentnosti i efikasnosti u upravljanju štetama razmijenili su: Ivana Barišić Lučić, direktorica Sektora za obradu šteta, Allianz Hrvatska, Zvjezdan Karlić, član Uprave Generali osiguranja, Andreja Kumanović, direktorica Službe upravljanja korisničkim iskustvom Uniqa osiguranja, mr. sc. Krunoslav Ormuž s Fakulteta strojarstva i brodogradnje te Vesna Sanjković, direktorica Sektora za upravljanje naknadama šteta Croatia osiguranja.

Kroz brojna izlaganja i panel rasprave ovogodišnja konferencija donosi i pregled zakonodavnih inicijativa Europske unije relevantnih za osigurateljnu industriju ali i ostale aktualne teme u obradi šteta. Više informacija o Hrvatskim danima osiguranja 2024. možete potražiti na sljedećoj poveznici:

Ova web stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, te kako bi bolje razumijeli kako koristite našu web stranicu.

Omogućuju osnovne funkcije poput spremanja postavki kolačića i pristupa sigurnim područjima, te bez njih stranica ne može ispravno funkcionirati

Naziv
Izvor Tip Trajanje
_huo

Omogućuje spremanje postavka kolačića

huo.hr HTTP 1 godina
PH_HPXY_CHECK

Koristi se za otkrivanje i sprječavanje brutalnih napada na web mjesto

huo.hr HTTP Session
PHPSESSID

Preserves user session state across page requests.

huo.hr HTTP Session
rc::a

Koristi se za razlikovanje ljudi od botova. Ovo je korisno za web stranicu, kako bi mogli napraviti valjana izvješća o korištenju naše web stranice.

huo.hr HTTP Session
rc::c

Koristi se za razlikovanje ljudi od botova.

huo.hr HTTP Session

Omogućuju nam praćenje analitike brojeći posjete i izvore prometa u cilju poboljšanja izvedbe naše web stranice.

_ga

Registrira jedinstveni ID koji se koristi za generiranje statističkih podataka o tome kako posjetitelj koristi web mjesto.

huo.hr HTTP 2 godine
_ga_#

Koristi za slanje podataka Google Analyticsu o uređaju i ponašanju posjetitelja.
Prati posjetitelja na različitim uređajima i marketinškim kanalima.

huo.hr HTTP 2 godine
_gat

Koristi ga Google Analytics za smanjenje stope zahtjeva

Google HTTP 1 dan
_gid

Registrira jedinstveni ID koji se koristi za generiranje statističkih podataka o tome kako posjetitelj koristi web mjesto.

Google HTTP 1 dan
collect

Kolačić treće strane koji se koristi za slanje podataka Google Analyticsu o uređaju i ponašanju posjetitelja.
Prati posjetitelja na različitim uređajima i marketinškim kanalima.

google-analytics.com HTTP Session
NID

Registrira jedinstveni ID koji identificira uređaj ponovnog korisnika. ID se koristi za ciljane oglase.

google.com HTTP 6 mjeseci

Omogućuju nam praćenje korisnika kroz stranicu i prikazivanje ciljanih oglasa

#-#

Nerazvrstano

youtube.com HTML Session
iU5q-!O9@$

Registrira jedinstveni ID za vođenje statistike o tome koje je videozapise s YouTubea korisnik pregledao.

youtube.com HTML Session
LAST_RESULT_ENTRY_KEY

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTTP Session
PREF

Registrira jedinstveni ID koji koristi Google za vođenje statistike o tome kako posjetitelj koristi YouTube videozapise na različitim web stranicama.

youtube.com HTTP 8 mjeseci
remote_sid

Neophodan za implementaciju i funkcionalnost YouTube video sadržaja na web stranici.

youtube.com HTTP Session
requests

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTTP Session
TESTCOOKIESENABLED

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTTP 1 dan
VISITOR_INFO1_LIVE

Nerazvrstano

youtube.com HTTP 180 dana
YSC

Nerazvrstano

youtube.com HTTP Session
YtIdbMeta#databases

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com IndexedDB Persistent
yt-remote-cast-available

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTML Session
yt-remote-cast-installed

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTML Session
yt-remote-connected-devices

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTML Persistent
yt-remote-device-id

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTML Persistent
yt-remote-fast-check-period

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTML Session
yt-remote-session-app

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTML Session
yt-remote-session-name

Koristi se za praćenje interakcije korisnika s ugrađenim sadržajem.

youtube.com HTML Session

Detaljnije o kolačićima pročitajte na stranici Pravila o kolačićima